FAQ

Om onze dispatch te ontlasten kan je hieronder de vaak gestelde vragen terugvinden.

Heb je nog steeds een vraag die niet vermeld staat in de lijst? Lukt het abonneren niet? Bel ons op de administratieve lijn 056/20 10 10 en we helpen u verder!

Abonnement

Ja, al onze abonnementen staan op naam. De taxi-exploitant kan, op vraag, de identiteit van de abonnee controleren.

Deze maatregel is om misbruik tegen te gaan.

Absoluut! U kan, binnen het huidig type abonnement, het aantal personen aanpassen en of U gebruik wilt maken van de spitsuren of niet. Wij houden dan opnieuw rekening met de huidige dag van de maand, week of weekend en berekenen pro rata uit wat de eerste keer bv. moet bijbetaald worden tot de 1ste volledige nieuwe periode.

U kan uw abonnement aanpassen via “Mijn account” > “Abonnementen”. Daar kan je halverwege de pagina een knop “Upgrade of downgrade” terugvinden.

Hulp nodig? Bel naar de administratieve lijn 056/20 10 10

Tuurlijk! Om de namen te wijzigen die meereizen stuurt u eenvoudig een mail naar info@vtctaxi-abonnee.be en geef daarin de naam en geboortedatum van de nieuwe abonnee. Het emailadres waarmee u stuurt moet wel overeenkomen met dat van het actief abonnement om fraude tegen te gaan.

Ja. U kan steeds gebruikmaken van uw abonnement voor zolang het vertrekpunt en bestemming binnen de R8 en Kortrijk liggen. In andere gevallen is een abonnement (momenteel) niet mogelijk.

Opzeggen of schorsen plaatsen is beide steeds mogelijk en op elk moment.

Hou er rekening mee als u halverwege uw abonnement opzegt dat uw abonnement onmiddellijk eindigt en geen mogelijk hebt om voor het niet-verbruikt gedeelte een terugbetaling te vragen.

Indien u geen hernieuwing meer wenst raden wij u aan om uw abonnement te schorsen. Zo kunnen geen nieuwe betalingen meer gebeuren en neemt uw abonnement een einde op het einde van de week, weekend of maand (afhankelijk van abonnement). ingeval u even later opnieuw zich wenst te abonneren hoeft u alleen maar te heractiveren.

Al deze acties zijn te vinden onder “Mijn account” > “Abonnementen”.

Lukt iets niet? Bel naar 056/20 10 10 of stuur ons een mailtje naar info@vtctaxi-abonnee.be.

Account

Om een abonnement aan te maken heb je steeds een account nodig. Dit dusdanig de dispatch kan nagaan of je abonnement actief is of niet.

Bel bij bestelling steeds naar de dispatch! Zomaar instappen gaat niet!

Heb je een vraag over onze privacypolitiek? klik dan door naar ons privacybeleid.

Ben je verhuisd? Meld je dan aan via de knop “Mijn account” en klik op “Adressen”. Uw “factuuradres” is het primair adres die wij koppelen aan ons dispatchsysteem en waar wij administratie of eventuele reclame naar kunnen sturen.

Heeft u een nieuw telefoonnummer? Klik dan op “Adressen” en bewerk bij het “facturatieadres” uw telefoonnummer.

Een account maak je best aan bij het bestellen van een abonnement. Dit doe je eenvoudig als je verdergaat in het winkelmandje.

Wil je een account aanmaken zonder een abonnement onmiddellijk te selecteren? Dat kan ook! Klik op “Mijn account” en vul uw email adres in.

Nadat u uw email adres hebt ingevuld en op “registreren” hebt geklikt ontvangt u een email met uw wachtwoord en gebruikersnaam (beide kan u later zelf wijzigen in uw accountomgeving)

Account aanmaken

Om een abonnement aan te maken heb je steeds een account nodig. Dit dusdanig de dispatch kan nagaan of je abonnement actief is of niet.

Bel bij bestelling steeds naar de dispatch! Zomaar instappen gaat niet!

Heb je een vraag over onze privacypolitiek? klik dan door naar ons privacybeleid.

Een account maak je best aan bij het bestellen van een abonnement. Dit doe je eenvoudig als je verdergaat in het winkelmandje.

Wil je een account aanmaken zonder een abonnement onmiddellijk te selecteren? Dat kan ook! Klik op “Mijn account” en vul uw email adres in.

Nadat u uw email adres hebt ingevuld en op “registreren” hebt geklikt ontvangt u een email met uw wachtwoord en gebruikersnaam (beide kan u later zelf wijzigen in uw accountomgeving)

Andere problemen?

U kan alle info vinden met betrekking tot ons privacybeleid op volgende link: https://www.vtctaxi-abonnee.be/privacybeleid/

Geen zorgen! Bel naar 056/20 10 10 en wij komen ter plaatse om uw abonnement en account aan te maken.

Betalingen

Om te zorgen voor een doorlopend overgang en om continuïteit te bieden van onze diensten wordt er voor week- en weekend abonnementen steeds de woensdag de domiciliëring aangeboden aan de bank. Voor maandabonnementen is dat de laatste dag van de voorgaande maand.

Omdat VTC / Vlaamse Taxi Centrale de service wil bieden om steeds en onmiddellijk service te kunnen bieden aan hun klanten trekken wij dit ook door in de abonnementen.

U kan bij bestelling onmiddellijk gebruik maken van uw abonnement. Door deze reden rekent ons systeem de breuk uit van het aantal dagen van de maand, week of weekend die reeds geweest zijn en trekt het van de normale abonnementsprijs af.

M.a.w. wij reken pro rata aan tot de eerste volledige periode.

Ja. Wij van de Vlaamse taxi centrale vinden efficiëntie cruciaal. Daarom namen wij Mollie payments onder de arm om de domiciliëring van al onze klanten vlot te laten verlopen. Krijg dus geen paniekaanval als er plots Mollie vermeld staat op uw bankafschrift.

Nee, omdat het moeilijk op te volgen is of een abonnement al dan niet betaald is voorzien wij steeds een domiciliëring voor onze abonnementen.

U kan uiteraard steeds zonder abonnement een taxi nemen.

Taxi bestellen

U kan, afhankelijk van het abonnement, steeds bellen. Bijvoorbeeld tijdens kerstavond, kerst, 2de kerstdag, oudejaar, nieuwjaar, 2de nieuwjaar en het volledig sinksenweekend kan er wegens overwelvende drukte geen gebruik gemaakt worden van uw abonnement.

Absoluut! u kan altijd onmiddellijk bestellen om enige tijd later opgehaald te worden. Natuurlijk voor zolang dit binnen de tijd is van het abonnement. (bv. bij maandabonnement is dat tot 20u)

Abonnee’s kunnen steeds vervoerd worden van A naar B. Hierin zit helaas geen wachttijd bij. Wij kunnen u aan de winkel afzetten maar daarna moet u opnieuw bellen naar de dispatch op 056/37 01 02 om een taxi te bekomen.

Ja. Dit is de uitzondering op de regel. De kleinzoon/dochter jonger dan 12 jaar mogen steeds mee onder begeleiding van de abonnee. Opgelet bv. schoolvervoer met de abonnee heen en terug gaat niet! Alleen enkele ritten!

Een taxi bestellen met uw abonnement is heel eenvoudig! U telefoneert naar de centrale 056/37 01 02 en vermeld dat u abonnee bent.

ZOMAAR INSTAPPEN LUKT NIET!

De dispatch vraagt de naam van de hoofdabonneehouder (ingeval van abonnement op 2 namen), uw adres van ophaling en uw bestemming. Even later krijgt u, indien gebruik gemaakt van uw GSM, een bericht van uw bestelling.

De taxichauffeur weet bij het ophalen dat u abonneehouder bent en zal u niets aanrekenen. Let op! De chauffeur zal wel zijn taxameter aanleggen maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.

Hou er rekening mee dat enkel de abonnees mee kunnen. Mensen die geen abonnee zijn kunnen NIET mee en moeten op hun beurt een taxi apart bestellen. Dit om misbruik tegen te gaan.

Load More